Monday 8 January 2018

Biar Tenggelam Kisah Itu

Sisa kasihku bukan untukmu,
Namun baki cintaku telahku hanyutkan,
Dalam lautan yang jauh ketengah,
Dengan harapan aku tidak ketemukan tapak tengelamnya,
Tengelam sisa hatiku yang sedalam dasar lautan biru,
Hatiku bisa dihiris sekali lagi jika dia terapung di permukaan. 

Aku jauhkan pandanganku dari lautan itu,
Agar kilasan yangku lihat tidak melukakan,
Kenangan yang ditinggalkan tida mahu aku kenang,
Kerna sudah puas aku berusaha agar pengakhirannya indah,
Namun yang takdir buatku bukan seperti yang diidamkan.

Angin yang menderu ombak membawa buihan putih,  
Buih berkandung kisah semalam yang kukuburkan,
Namun buihan itu akan juga berlalu dibawa ombak,
Agar angin yang bertiup lebih kencang,
Membawa memori yang acap kali aku letih hilangkan,   

Biarlah kisah ini menjadi kisah yang hilang,
Biarlah dia tidak tercatat dalam diari sejarah hidupku,
Kerna aku hanya mahu yang bermakna saja dalam ingatan,
Menjadi akar kekuatan kehidupanku yang beranting,
Biarlah patah rantingnya akhirnya kembali ke akar yang teguh di tanah. 

1 comment:

  1. Syukran..moga kita diberi dgn takdir yg lebih baik :)

    ReplyDelete